Stoppad av....

Stoppad av Blodcentralen igår när jag gick genom deras rutinkontroll, som man måste göra vid varje blodgiving. Orsaken: halsont för några veckor sedan, där var den. Man ska vara frisk från alla sjukdomar minst 2 veckor för att kunna tappa sitt blod. Svårt att veta men det var en säkerhetsåtgärd och policy och lika för allas bästa. Reglerna finns på www.geblod.nu. Lätt att vara efterklok.;)
Jag träffade mina 2 gamla klasskompisar på stan, Luna och Carina. Vackra f.d. svensk numera spanjorska Luna på besök i Sverige, det var härligt att se henne igen och sin familj! Och så sedan fick vi båda veta att vi har samma typ blodgrupp! Luna hade överlevt en allvarlig trafikolycka för inte så länge sedan, blodtransplationen har räddat hennes liv. Hon hade då sina 2 barn hemma när olyckan inträffades och igår träffade jag hennes tredje, ett underbara barn på bara 2 månader gamla.:) Ge blod du också gärna om du vill!

Idag åker jag tillbaka till Örebro och firar nyår där. Samtidigt nära till konstskolan!! Saknar där...MIna fingrar kliar sig lite...:)

Önskar er alla ett Gott och Nytt År!!
Kraaam!!

Kommentarer
Postat av: warin

Ja, jag kan tänka mig att ge blod oga det räddar liv men problemet är att jag helt enkelt inte klarar av sprutor.

Varje gång jag får spruta, då spänner jag mig ALLTID och då gör det ju mer ont när jag spänner mig. ibland rycker jag också till vid spruta-kontakt. USCH! Önskar jag vore modigare när det gäller sprutor hihi Allt v'äl me ddig? Vi måste träffas oftare nu när vi äör ju i samma STAD!

Kram!

2009-01-04 @ 19:38:26
URL: http://hem.passagen.se/warin
Postat av: Thea

Måste säga att jag verkligen gillar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-05-07 @ 18:03:07
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0