En utmaning väntar på mig... svenska som skrift!!

 

Åhh... jag söker till Konstfack med inriktning Grafisk design och Illustration, ja en ny upprepning som fjolåret.

Jag upptäcker nu att min svenska har förlorat flyt då jag inte uttryckte mig alls på skriven svenska under långa mellanrum, det har varit enbart rena teckenspråket vid konversation med mina döva och teckenspråkiga vänner. Men nu känns det såå svårt att formulera den svenska skriften igen. De uppgifterna skolan ger ut till de ansökanden ville ha argument om uppgifter i skrift, att bara skapa bilder räcker inte alltså. Ahhh... de tar musten ur mig. Jag får leka med svenska igen hädanefter.:) Jag känner en stor tacksamhet för de som hjälper mig med skriven svenska.

 

Jaa, nu kan ni se hur min svenska ovanstående är... Hehe! En utsaga jag borde ha lyssnat på för länge sedan, skrift funkar exakt som färskvara. Teckenspråket är alltid och förblir mitt modersmål.:) Men den starkaste av alla är handling och vilja antar jag...

 

Kanske nån känner samma sak som mig? Kom gärna med kommentar eller en tanke.

 

Önska mig lycka till m ansökningen!! Vid fler tillfällen har jag nästan övervägt att avbryta den, men tiden finns kvar, senast 15:e mars så lika bra köra och se sedan hur långt jag kunde komma för att få bättre självinsikt längre framöver och eventuellt även på skriven svenska.:)

Efter varje utmaning kommer lyckokänsla och ökad självinsikt.

Kraaam!

 

 

Åhh... jag söker till Konstfack med inriktning Grafisk design och Illustration, ja en upprepning som fjolåret.

Jag upptäcker nu att min svenska har förlorat flyt då jag inte uttryckte mig alls med svenska under långa mellanrum, det har varit enbart rena teckenspråket vid konversation med mina döva och teckenspråkiga vänner. Men nu känns det såå svårt att formulera sig med den svenska skriften igen. De uppgifterna skolan ger ut till de ansökanden ville ha argument om uppgifter i skrift, att bara skapa bilder räcker inte alltså. Ahhh... de har tagit musten ur mig, nu får jag leka med svenska igen hädanefter.:) Inte bara läsningar!!

Jaa, nu kan ni se hur min svenska ovanstående är... Hehe! En utsaga jag borde ha lyssnat på för länge sedan, skrift funkar exakt som färskvara. Teckenspråket är alltid och förblir mitt modersmål.:) Men den starkaste av alla är handling tror jag...:)

Kanske nån känner samma sak som mig? Önska mig lycka till m ansökningen!! Vid fler tillfällen har jag nästan övervägt att avbryta den, men tiden finns kvar, så lika bra köra och se sedan hur långt jag kunde komma för att få bättre självinsikt längre framöver och eventuellt även skriven svenska.:)

Kraaam!


Kommentarer
Postat av: Marre

Ett stort lycka till! Jag hoppas verkligen du kommer in :)

2011-02-25 @ 10:34:23
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Andreas

Lycka till! :)

2011-03-07 @ 17:35:38
URL: http://iminatankarna.blogspot.com/
Postat av: Karl

BAJS BAJS BAJS :D :D :D

2011-03-15 @ 18:40:38
URL: http://karldenkristne.blogg.se/
Postat av: Marre

Sv: Hur gick det? Har du fått svar på ansökan? Nyfiken är vad jag är :)



Tack! Huset hyr vi.



Jag kände att profilbilden gav en bra bild av min chokladälskande sida ;)



Kram!

2011-04-02 @ 15:28:31
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0