Första gången ute som Doggy Walker

Doggy Walker är de människor som ställer upp för rastning med herrelösa hundar. Hundstallet - ett hem som omhändertar alla hundar från sina olycksbådande öde och dess personal söker frivilliga personer som vill komma och ta ut deras hundar på promenad. Ett introduktion-möte ordnades för alla intresserade på platsen för några månader sedan. Min syster och hennes vän anmälde sig till mötet. Jag är arbetslös och vill göra goda gärningar till varje pris. Men inte nån hundmänniska är jag! Trots det, jag hakade på med dem till mötet.
Jaa.
Imorse av alla dagar med sovmorgon är den här dan helt annat, jag steg upp tidigt för att passa till klockan 10 och möta en hund där, vars namn är Azar. Fin vit krulligt päls, lång smal hund. Jag tror det är en blandras. Jag vet inget om honom, Azar, hur hans öde såg ut och sin förra ägare var. Högra framtassen ser ut att ha blivit flådd, vet inte vad den har utsatts för, antingen blev bränd eller nåt fruktansvärt sätt...:( Den verkade vara reserverad, lättskrämd men är genomgod. Under promenaden tänkte jag på dennes öde och hur den hamnade på ett hundhem. Jaa...Hoppas den kommer få ett bra och tryggt hem och en bra ledare.
En våning ovanför Hundstallet ligger Kattstallet. Jag funderar på att ha mitt hem som jour för katter, speciellt nu när det är vintertid, då fler katter klarar inte kylan lika bra och då blir de ofta intagna. Men katthemmen brukar dessvärre ofta vara fullsatta under den kalla perioden varje år.
 För nån vecka målade jag av en kompis's hund, med hjälp av ett foto jag tog själv. Gillar rynkor på huvudet på hunden, är såå fixerad vid dem!!!:D Målade med akryl.


Kommentarer
Postat av: JooBoo

haha, använde ju overhead så det borde kallas fusk? ;P jag använde äggtemeparafärg för att måla upp den. jobbar ju med såna färger på jobbet och fick lite gratis pigmentpulver och äggblandning med hem så jag kunde måla den utan massa kemialiker som finns i vanliga färg. :D är verkligen tokkär i din målningar! hoppas verkligen att du brukar sälja din tavlor då skulle jag jättegärna köpa en! kraaaaaaam!

2011-01-08 @ 12:00:59
URL: http://jooboo.blogg.se/
Postat av: Neta

Digga ;) KRAM

2011-01-14 @ 16:28:59
URL: http://wisserangels.se
Postat av: Fridolfina

Jäkla bra målning av Zacco! Snyggt!!! :) Kanske du kan prova måla porträtt av mina katter? Hihihiihihi!!! Saknar dig! <3 Marco ska med på kattutställning den 29 januari. Kommer du o heja eller? :) KRAAAAAAAM!!!

2011-01-20 @ 13:39:31
URL: http://tomaatti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0