Konstskola- en av mina drömmar...

Klockan är snart åtta på kvällen. Jag är kvar på konstskolan och målar ( men just nu kort paus så jag kan skriva blogg då ;) ). Jag stannar gärna ofta här efter skoltiden.

Min fritid innehöll bland annat delvis av att teckna och prata om konst och nu när jag studerar konst och målar på heltid, " Jasåå?? Pluggar jag nu fast jag målar eller studerar konst?" Svårt hitta nån skillnad i dessa! Hehe!

För ca 5 år ansökte jag till 2 konstskolor i Stockholm och blev antagna av båda men kunde aldrig börja på nån av dem för att staten kunde inte täcka mitt behov till teckenspråks-tolkar, pga resursbrist.
Jag valde istället en annan utväg som utbildningarna inom personlig assistans och teater (ett halvt år) på Västanviks folkhögskola. Sedan jobbade jag som personlig assistent och även då och då som frilans illustratör för att kunna betala till terminsavgifter om jag kommit in på nån konstskola.
Och nu, äntligen är jag på en konstskola med ett projekt som skapades för ett år för att kunna bedriva en utbildning för teckenspråkiga elever och dövtolkar finns där på platsen Lyx!
Just nu känns det som att jag lever...

 

Jaa, ni kan se nu mitt resultat av min dag på skolan idag; övning med endast 3 grundfärger, röd, blå, gul. Man får ta vit färg om det behövs. Jag tycker det är bra att kunna blanda färger själv till vilken nyans man önskar sig utav de 3 grundfärgerna. Arbetet är fortfarande i process så ni vet.

tagna med min mobiltelefon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0