Laddad!


Digitalt ritad med Art Rage2

Härlig känsla när man kan se ett glimt ljus av hopp när man är mitt i ett stormväder. Det behövde jag!:) Jag är inspirerad och laddad efter ett atelje-samtal med lärare Ulf och sportlovet har börjat precis nu. Jag är inte bunden till nåt nu i en hel vecka, kan göra mina uppgifter i full fart. Bör vara färdig med dem nästa vecka!! Håll tummarna åt mig!!!!!

Jooo, måste bara berätta nåt roligt och knäppt som hände för några veckor sedan!! Egentligen kom det tråkiga först, sen roliga, sen tråkiga sen roliga i slutet.
Hela händelsen började med en vanlig söndagskväll, 
en bit av tandtråd fastnade mellan mina tänder, omöjligt att ta bort den självmant...
nästa dag på skolan, satte jag och surade över den fastsittande tandtråden i munnen, 
bokade en jourtid för tandläkarbesök samma dag och under tiden i väntans stund inför besöket gjorde jag en tidsfördriv med att teckna, snarare designa en rolig och kanske knäpp lift.
Äntligen, väl på platsen, förstås på en tandläkarstol! Jaa, läkaren tog bort tandtråden med en... annan... tandtråd.... GRRR!!!! Tandtråd för tandtråd=400 kr... Bitterljuvt!

Sen hur slutar det här hela med det roliga?? Joo, jag upptäckte en metafor i den här teckningen på efterhand, varför tecknade jag just in ansikten som lift och linan gick längs igenom munnarna? Munnen=min mun, linan=den förbaskade tandtråden.
Troligen var det mitt undermedvetna eller min känsla som talade. Sigmund Freud skulle kanske säga helt annat om bilden. (sex sex sex, ni vet) men för mig betydde det bara den knäppa tandtråden som fastnade!!! Haha!


Bloggen kommer kanske att stå stilla ett bra tag... ansökan i fokus, som vanligt!:) Vi dövs!! Ta hand om era tänder och hälsa!!

Kommentarer
Postat av: Warin

Ja, det undermedvetna säger mkt :) tänker på cirkus när jag ser bilden :D vet inte varfär just cirkus hmm haha jaa jag håller tummar för dig ang ansökan!!!

2010-02-20 @ 17:16:34
URL: http://warin.in
Postat av: Neta, Zacco och Zeke

Du är så jäkligt duktig, vännen! :D Uppdatera!!! Var ett tag sen!

2010-09-19 @ 11:02:33
URL: http://wisserangels.se
Postat av: magnus

Gillar munliften :) Surrealistisk känsla att åka baklänges.

2010-10-01 @ 12:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0